Geëvacueerd uit de Gazastrook

september 11, 2013

Add your thoughts here… (optional)

A SECOND GLANCE

Een ingekorte versie van dit artikel verscheen op woensdag 22 mei 2013 in DWDD Magazine. Bekijk het hier.

Al een tijdje voel ik mij flink beroerd en afgelopen week bezocht ik dan ook een dokter. Zij stelde vast dat ik een alvleesklierontsteking heb. Slecht nieuws, want dit kan levensbedreigend zijn.

Diezelfde avond nog lig ik in het Shifa ziekenhuis in Gaza-stad. Er is vrijwel niets voorhanden in dit ziekenhuis. Er zijn zelfs geen lakens voor patiënten.

De volgende ochtend belt een vriend nadat hij hoorde dat ik was opgenomen. Hij werkt voor de Verenigde Naties en zorgt voor de veiligheid en het welzijn van buitenlanders die hier wonen en werken. Hij klinkt ernstig: ‘Het Israëlische leger heeft je toestemming gegeven voor een evacuatie naar een Israëlisch ziekenhuis. De grens met Israël gaat over een uur dicht, dus je moet snel zijn. Daarna is de grens zeker 1,5 en mogelijk…

View original post 295 woorden meer

Geef een reactie

